Vietnam adventure (2)

12 maart 2018 - Hoa Binh, Vietnam

Ongelooflijk ik ben al bijna een maand weg! Inmiddels is dit nu alweer onze 3e week stageweek in het Hoa Binh peace center. En wat is dit een bijzondere plek, een centrum wat eigenlijk een soort van kleine samenleving vormt. Iedereen zorgt hier voor elkaar of je nou in de 90 bent of 4 jaar je kan eigenlijk altijd wel wat bijdragen. Onze werkzaamheden zijn voornamelijk met de kinderen (met of zonder een beperking) spelen en activiteiten met de ouderen ondernemen. Ondertussen zijn we ook bezig met een onderzoek naar dementie en wil ik mij ook graag focussen op de marketing hier. Het mag dan wel een fantastisch concept zijn ik ben zeker van mening dat er hier genoeg dingen zouden kunnen worden verbeterd. Echter hebben ze hiervoor helaas wel meer financiële middelen nodig en dat hebben ze niet.
Twee weken geleden zijn wij naar Sapa geweest hier hebben wij gehiked en genoten een uitzicht waar je u tegen zegt. Want wat is het daar prachtig en totaal het tegenovergestelde van Hanoi! Samen met onze gids Chocho zijn wij off road gegaan en hebben wij veel mooie natuur mogen zien. Afgelopen weekend zijn wij in Ba Vi national park geweest waar we wederom de bergen in zijn getrokken. We hebben een tempel bezocht waar we helaas wel 1000 traptreden voor moesten beklimmen. Half hyperventilerend kwam ik boven en kwamen we daar tot de ontdekking dat we door de mist geen uitzicht hadden. Isn't that ironic?
Eigenlijk hebben we afgelopen weken zo veel leuke dingen gedaan en gezien dat ik eigenlijk al niet meer weet wat de hoogtepunten waren.
So for now gaan wij ons voorbereiden op de eerste Engelse les die we vanavond gaan geven aan de kinderen!
Xin chào!

1. Anneke:
    12 maart 2018
    Zo leuk om mee te lezen. Ben heel benieuwd hoe daar met cliënten met dementie word om gegaan. Bv met onrust. Nog veel plezier daar!! Gr Anneke ( mamma van Naomi)